Op woensdag 26 juni startte de zomertour van het Vaassens Fanfare Corps op Camping de Helfterkamp, waar het orkest jaarlijks voor zowel de campinggasten als ander publiek optreedt. Met temperaturen van 28 graden was het een echte zomeravond. Het jeugdorkest opende de avond met een aantal leuke en bekende muziekstukken, waaronder het swingende “Dineke Dues” en het populaire “Europapa,” waarbij het gehele publiek enthousiast meedeed. Het jeugdorkest stond onder leiding van Merle Esselink. Daarna nam het A-orkest, onder leiding van dirigent Patrick Dieperink, het over en bracht een zomerse mix van nummers, zoals “Soldier On” van Di-Rect, “Blinding Lights” van The Weeknd, en “Old and Wise” van The Alan Parsons Project.

Een week later, op woensdag 3 juli, werd de zomertour afgesloten bij de hoofdsponsor Café de Toren op het marktplein in Vaassen. Hoewel het weerbericht aanvankelijk somber was, kon het publiek uiteindelijk toch buiten van de muziek genieten. Ook bij dit concert beet het jeugdorkest het spits af, deze keer onder leiding van dirigent Patrick de Heus. Vervolgens was het de beurt aan het vrij nieuwe B-orkest, eveneens onder leiding van Patrick de Heus. De meeste leden van dit orkest hadden eind vorig jaar meegedaan aan het Volwassen Leer Orkest en waren zo enthousiast dat ze graag wilden blijven spelen. Hoewel het voor hen spannend was, was hun vooruitgang duidelijk hoorbaar. Ten slotte verraste het A-orkest het publiek wederom met een afwisselend en zomers programma.

Een bijzonder moment tijdens het concert op het marktplein was de huldiging van twee ereleden van het Vaassens Fanfare Corps. Loes Vergers en Teun Krijgsman werden in het zonnetje gezet voor hun jarenlange tomeloze inzet voor de vereniging. Zij ontvingen allen een oorkonde en een bokaal als blijk van waardering. De overige 4 ereleden zijn tijdens onze familiedag in juni gehuldigd. Als vereniging zijn wij erg trots op de benoeming van in totaal 6 ereleden.

Binnenkort genieten de leden van het Vaassens Fanfare Corps van een welverdiende zomerstop, zodat ze na de zomer weer opgeladen kunnen beginnen met de repetities voor het volgende concert. Noteer alvast in de agenda: op zaterdagavond 2 november vindt er een duo-concert plaats met het Fanfarekorps Ons Genoegen uit Hattem in de Wieken in Vaassen.

Foto’s Fred Rijckenberg.